Jdi na obsah Jdi na menu
 


Velká Polom 2019

Jubilejní 30. veteránský sraz ve Velké Polomi

 

Mgr. Jaromír Polášek

 

Pátek 5. července 2019, státní svátek – Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje, právě v tento den se konal v pořadí již 30. veteránský sraz ve Velké Polomi, doplněný orientační jízdou historických vozidel. Sraz začínal v 9.00 hod. na velké odstavné ploše v centru obce Velká Polom. Akci pořádal pobočný spolek AVZO TSČ ČR Velká Polom. Na začátku prázdnin se každoročně bezesporu jedná o nejlepší akci, kterou můžeme v tuto dobu doporučit v rámci Moravskoslezského kraje. Old Fiat Club již tradičně od roku 2007 pořádá společnou jízdu na tuto akci – sraz byl stanoven v 8.00 hod. na Zámeckém náměstí ve Frýdku. Letos do Polomi odjížděla 4 vozidla, další naše klubové posádky dorazily jednotlivě. Pořadatelé v letošním roce předem stanovili pro osobní automobily, že musí být vyrobeny do roku 1981. Z našeho klubu nakonec přijely tyto posádky, včetně našich přátel: Miroslav a Jarmila Kohoutkovi (Fiat 128 SC), Vladislav Sedláček a Věra Musiolová (Fiat 600 D), Jana a Láďa Noskovi (Citroёn BX 14), Jarmila a Jiří Neborákovi (Škoda Felicia Super), Dušan Hertel (Fiat X 1/9 Bertone), Petr Rucki (Fiat 500 Abarth), Ing. Vladimír Rojíček a Ing. Ivan Mazel (Tatra 87), Petr Kyška a Věra Kaňoková s dětmi (Škoda 100), Pavel Rojíček (Škoda 130 Rapid) a Vladimír Šolle. Předseda tentokráte vzhledem k onemocnění páteře přijel „jungtimerem“ Fiatem Bravo a soutěže se neúčastnil.

Na srazu se bylo věru na co dívat. Tatra 12 z roku 1930, Tatra 30, Tatra 57, 57A, 3 vozy Tatra 603, Tatra 613, Aero 50, Aero 30 Roadster, Salmson S4DA z roku 1936, Praga Baby Sport, Singer, Simca Aronde, Mercedes Benz 230SL, W115, Škoda 1000MBX a další. Velice pestré bylo zastoupení značek a modelů z motocyklů, např. Motobecane MB1 z roku 1924, Harley Davidson z roku 1941, Ardie TM z roku 1929, ČZ 250 sport z roku 1937, Jawa 250 speciál z roku 1939, Ariel Red Hunter z roku 1934, M 782, Jawa Ogar, Jawa 361 sport a další. Tak jako každoročně vědomostní test obsahoval záludné a hodně náročné otázky a málokdo jej měl správně vyplněn. Skoro třetina zúčastněných se nezaregistrovala, účastnický poplatek zaplatilo cca 150 majitelů aut nebo motocyklů.

Na vyhodnocení a předávání pohárů a trofejí zůstalo jen málo účastníků a diváků. K naší veliké radosti ocenění 1. Místo v kategorii automobilů od roku výroby 1946 do roku 1963 (A 2) získali Ing. Vladimír Rojíček a Ing. Ivan Mazel s Tatrou 87, v kategorii automobilů vyrobených od roku 1964 do roku 1981 (A 3) získal 3. místo člen našeho klubu Petr Rucki s Fiatem 595 Abarth. Pořadatelům nezbývá než poděkovat za dobře připravenou veteránskou soutěžní jízdu se zajímavými soutěžemi, kvalitním cateringem a hodnotnými cenami pro vítěze.